ΕΧΕΤΕ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ; ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ
+30 210 4122834 (24/7)
info[at]wima.gr
Σκουζέ 14, Πειραιάς
1ος όροφος – Γραφείο #2

ΝΕΑ

«Mare Port 2019» Η Θεσσαλία ένας διεθνής κόμβος Εξαγωγών, Ναυτιλίας, Χρηματοδοτήσεων και Καινοτόμων Έργων

Με ιδιαίτερη επιτυχία ολοκληρώθηκαν οι εργασίες του 20ου Ναυτιλιακού συνεδρίου MarePort 2019, Port, Logistics & Innovative Commercial Projects που συνδιοργάνωσαν το Ινστιτούτο Ναυτιλιακής & Οικονομικής Στρατηγικής ( IMES ) με την In4Capital το Σάββατο 16/3/2019 στο ξενοδοχείο Domotel Xenia στον Βόλο.

Στο συνέδριο μετείχαν 380 και πλέον σύνεδροι και 12 διακεκριμένοι ομιλητές. Παρευρέθηκαν επίσης ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης Δημητριάδος Ιγνάτιος το σύνολο της τοπικής πολιτικής ηγεσίας καθώς και οι εκπρόσωποι των επαγγελματικών φορέων. Το συνέδριο παρακολούθησαν μεταξύ άλλων και εκπρόσωποι του επιχειρηματικού κόσμου της Θεσσαλίας, εφοπλιστές, στελέχη μεγάλων ναυτιλιακών εταιριών, διευθυντικά οικονομικά στελέχη Ναυτιλιακών εταιριών, στελέχη Πετρελαϊκών εταιρειών, στελέχη Χρηματιστηριακών και Τραπεζών διακεκριμένοι εκπρόσωποι της επιχειρηματικής κοινότητας, διεθνείς αναλυτές, Έλληνες και ξένοι δημοσιογράφοι, φοιτητές Ναυτιλιακών και οικονομικών σπουδών, κ.λ.π.

Το συνέδριο ήταν χωρισμένο σε δύο ενότητες:

1st session: Port & Logistics

Σε αυτή την ενότητα συμμετείχαν οι κ. Παντοκλέων Σκαγιάννης Πρόεδρος του ΟΛΒ, ο κ. Μαυρίκος Νικόλαος Προέδρος του ΠΣΕΠΕ, ο κ. Γαλιατσάτος Μιχάλης Διευθύνων Σύμβουλος της Cargo 360, ο κ. Βαγγέλας Γεώργιος Διευθύνων Σύμβουλος της Ports & Shipping Advisory και ο κ. Ροδόπουλος Νικόλαος Πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Logistics και αναλύθηκαν οι προοπτικές και οι ευκαιρίες που παρουσίαζει η Θεσσαλία ως διεθνής κόμβος Εξαγωγών, Λιμενικών υπηρεσιών, Εμπορικής Ναυτιλίας, Εμπορικού Real Estate και χρηματοδότησης innovative projects.

Ο κ. Μαυρίκος επισήμανε τα καίρια σημεία που πλήττουν τη βιωσιμότητα των εφοδιαστών πλοίων και εμποδίζουν την ανάπτυξη των εφοδιασμών πλοίων, καθώς και τις επιπτώσεις τους:

  1. Στα έσοδα του κράτους,
  2. Στις θέσεις εργασίας,
  3. Στην διάχυση των ελληνικών προϊόντων,
  4. Στην εισροή συναλλάγματος

δημιουργώντας, πάρα το γεωγραφικό μας πλεονέκτημα και την ναυτική μαs παράδοση, ένα άνισο (πέραν της υπέρμετρης φορολογίας και της ανυπαρξίας τραπεζικού συστήματος) επιχειρηματικό περιβάλλον μεταξύ των Ελλήνων εφοδιαστών και άλλων κρατών μελών Ε.Ε., ανέφερε αναλυτικά όλες τις διευκολύνσεις – δυνατότητες που παρέχει ο Ενωσιακός Τελωνειακός Κώδικας 952/13 για το εισαγωγικό, διαμετακομιστικό και εξαγωγικό εμπόριο και πως αυτές συμβάλουν στην μείωση του κόστους και της γραφειοκρατίας, αναφέροντας ότι σ’ αυτούς τους 3 τομείς έχουν εκδοθεί σχεδόν όλες οι κανονιστικές πράξεις (αποφάσεις) από την Α.Α.Δ .Ε , καθώς και οι αντίστοιχες εγκύκλιοι από την Γ.Δ.Τ. για την εφαρμογή τους. Παραμένουν όμως κάποια «αγκαθάκια» για τα οποια έχει δρομολογηθεί η επίλυσή τους. Στη συνέχεια, ο Πρόεδρος αναφέρθηκε στα οικονομικά οφέλη, τις διευκολύνσεις, αλλά και στην ενίσχυση της θέσης στην διεθνή αγορά που παρέχουν στις επιχειρήσεις η πιστοποίηση «Εγκεκριμένου Οικονομικού Φορέα» και των «απλοποιημένων διαδικασιών εξαγωγής Τελωνειακές Απλουστεύσεις – Απλουστευμένη διασάφηση/Εγγραφή στις λογιστικές καταχωρήσεις του διασαφιστή», δίνοντας στους ακροατές με απλά λόγια να κατανοήσουν ότι οι πιστοποιήσεις αυτές ειναι μονόδρομος για όσους έχουν στο επιχειρηματικό τους σχεδιασμό επαγγελματική προσέγγιση της εξωστρέφειας.

Τέλος, αναφέρθηκε στις εξελίξεις που έρχονται και θα επηρεάσουν σημαντικά το τρόπο επικοινωνίας και λειτουργίας των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στην διεθνή εφοδιαστική αλυσίδα

Ø 14 διευρωπαϊκά ηλεκτρονικά συστήματα που θα εφαρμοστούν μέχρι το 2025,

Ø Στην ενιαία θυρίδα που ετοιμάζει η ΑΑΔΕ στα πλαίσια διευκόλυνσης του εμπορίου, η οποια θα συνδεθεί με το ICIS και τα συστήματα άλλων εμπλεκομένων υπηρεσιών πχ Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, Επιμελητήρια κ.λπ.. και θα ειναι έτοιμη μέχρι 20/01/2020,

Ø  στην πανευρωπαϊκή ναυτιλιακή ενιαία θυρίδα (COM(2018) 278 17/5/18) για την υποβολή δηλώσεων ελλιμενισμού, στον εθνικό καθώς ευρωπαϊκό κεντρικό τελωνισμό.

Ο κ. Γαλιατσάτος παράλληλα τοποθετήθηκε πάνω στο τι θα επιφέρει στο διαμετακομιστικό εμπόριο της χώρας η απελευθέρωση των λιμενικών υποδομών & υπηρεσιών καθώς και στο πως μπορεί το παράδειγμα του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης να δείξει το δρόμο για επιτάχυνση του διαμετακομιστικού εμπορίου. Ερωτήθηκε από το κοινό πάνω στο θέμα της λειτουργίας Ελευθέρων Ζωνών Εμπορίου & τελωνειακών αποθηκών πέριξ των λιμανιών. Απολογισμός MarePort 2019.

 Ο κ. Σκάγιαννης αναφέρθηκε στο ότι ο ΟΛΒ δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα στη σύνδεση του λιμανιού με το σιδηροδρομικό δίκτυο. Επισήμανε ότι σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας εκπονείται μελέτη για την αξιοποίηση μίας αποθήκης που γειτνιάζει με το κτίριο διοίκησης του ΟΛΒ ώστε εκεί να φιλοξενηθούν δράσεις πολιτισμού αλλά και το ιστορικό αρχείο του λιμανιού. Υπογράμμισε την σημασία της ενέργοποίησης της ναυπηγοεπισκευαστικής στο Βόλο, η οποία έπαυσε τα έτη 2009-2010 με ρύθμιση του συστήματος που επέτρεψε τέτοιες δραστηριότητες να γίνονται μόνο στα λιμάνια της Ελευσίνας και του Πειραιά. Τέλος υπογράμμισε το γεγονός ότι θα μπορούσε το λιμάνι του Βόλου εκτός από εμπορικό Λιμάνι να γίνει πόλος έλξης Κρουαζιέρας, κάτι που σε συνεργασία με χερσαίες τουριστικές υποδομές θα έδινε μια μεγάλη οικονομική ανάσα σε ολόκληρο τον Βόλο.

Ο κ. Βαγγέλας τοποθετήθηκε σχετικά με το αν το λιμάνι του Βόλου μπορεί να αποτελέσει παράγοντα περεταίρω ανάπτυξης των Logistics στην ευρύτερη περιοχή δεδομένου του ανταγωνισμού από δύο μεγάλα λιμάνια, του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης. Ανέλυσε τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα της Περιφέρειας Θεσσαλίας που μπορούν να δώσουν ώθηση στην ανάπτυξη των logistics και έθεσε προς διαβούλευση το ερώτημα «Ποιες πρωτοβουλίες σε επίπεδο επενδύσεων και προώθησης πρέπει να αναλάβει ο Οργανισμός Λιμένος Βόλου ώστε να είναι σε θέση να ενταχθεί αποτελεσματικά σε αλυσίδες μεταφορών; »

Ο κ. Ροδόπουλος ανέλυσε το ποιός είναι ο πραγματικός ρόλος του λιμανιού του Βόλου, σε ένα κάδρο λιμενικής πολιτικής και για το αν υπάρχει Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Λιμένων ή το ΤΑΙΠΕΔ θα υλοποιήσει τις παραχωρήσεις σε επίπεδο πωλητή. Έθεσε σε ρητορικό ερώτημα το αν θα μπορούσε η ευρύτερη περιοχή του Βόλου να λειτουργήσει ως κέντρο Agribusiness/ Agrologistics δεδομένης της γειτνίασης με τον Θεσσαλικό Κάμπο και την αυξημένη πρωτογενή παραγωγή, ενώ αναφέρθηκε καυστικά στις δυνατότητες του Βολου να προσελκύσει την βιομηχανία της κρουαζιέρας.

2nd Session: “Export Trading & Innovative Commercial Projects“

Σε αυτή την ενότητα συμμετείχαν ο κ. Ζουζούκης Δημήτριος CEO of Hellenic Branch at FIM Bank, ο κ. Κούνας Ιωάννης Manager Risk Services Greece, Cyprus, Malta, Bulgaria of ATRADIUS GREECE, ο κ. Κοφινάκος Γεώργιος Managing Director of STORM HARBOUR UK και ο κ. Μούστος Γιάννος Managing Director of 1st CAPITAL PARTNERS UK και συζητήθηκαν τα χρηματοοικονομικά εργαλεία Trade Finance καθώς και οι προοπτικές της περεταίρω ανάπτυξης Εξαγωγών, σε νέες ώριμες αγορές. Παράλληλα συζητήθηκαν οι ευκαιρίες αξιοποίησης εμπορικών ακινήτων και η χρηματοδότηση εμπορικών επιχειρήσεων από διεθνή επενδυτικά private equity funds και angel investors.

Ο κ. Ζουζούκης αναφέρθηκε στον τρόπο που τα εργαλεία του Trade finance μπορούν να αναπτύξουν τις εμπορικές συναλλαγές και στο πως η ΤΡΑΠΕΖΑ, η FIM BANK χρηματοδοτεί τις ελληνικές επιχειρήσεις και έδωσε αναλυτικά παραδείγματα από πρόσφατες συναλλαγές. Αναφέρθηκε στο ότι για την ΤΡΑΠΕΖΑ το βάρος αξιολόγησης μιας υπο χρηματοδότηση συναλλαγής, πέφτει στην πιστοληπτική αξιοπιστία του οφειλέτη, αλλά κυρίως στην δυνατότητα και εμπειρία του εμπόρου ως applicant της χρηματοδότησης, να ολοκληρώσει ποιοτικά την εμπορική πράξη.

 Ο κ. Κούνας αναφέρθηκε στο ότι σε ένα περιβάλλον αβεβαιότητας στο οποίο ο κίνδυνος του να εκτεθούμε σε μία διεθνή συναλλαγή είναι σημαντικός και ακαθόριστος η ATRADIUS έχει δημιουργήσει μέσω του δικτύου της ένα πολύτιμο εργαλείο Περιέγραψε με παραδείγματα πως οι ασφάλειες πιστώσεων μπορούν να βοηθήσουν την αύξηση τόσο του εμπορίου όσο και των εξαγωγών ενώ ταυτόχρονα έδωσε λύσεις διαφάνειας και αξιοπιστίας εμπορίου απέναντι στους παρόχους χρηματοδότησης και trade finance.

Ο κ. Κοφινάκος αναφέρθηκε ότι η Storm Harbour έχει δείξει τα τελευταία χρόνια ένα σημαντικό ενδιαφέρον για την Ελλάδα και τις μεγάλες επενδύσεις παρά το γεγονός ότι η χώρα μας βρίσκεται ακόμα σε κρίση . Με τα μάτια ενός θεσμικού επενδυτή και όχι με την ευαισθησία της ελληνικής του καταγωγής, επισήμανε ότι η Θεσσαλία ήταν πάντοτε ένας τεράστιος εμπορικός κόμβος με επιχειρήσεις τόσο στον εξαγωγικό όσο και στον βιομηχανικό τομέα. Η εταιρία του βλέπει την Θεσσαλία όπως και την Ελλάδα επενδυτικά, αλλά υπάρχουν κάποιοι κλάδοι όπως η Ναυτιλία και ο τουρισμός που το ενδιαφέρον σήμερα είναι μεγαλύτερο.

Ο κ. Μούστος ως investment banker με εμπειρία στην τοποθέτηση κεφαλαίων σε επιχειρήσεις εδώ και χρόνια, εκδήλωσε σαφέστατο ενδιαφέρον για την Ελλάδα, αναφέροντας παραδείγματα πρόσφατων εταιριών τις οποίες έχουν xχρηματοδοτήσει. Εξέφρασε φανερά την πρόθεση του να μπεί σε διαπραγματεύσεις για την τοποθέτησης στρατηγικού επενδυτή στο λιμάνι του ΒΟΛΟΥ, ενώ παράλληλα συζήτησε με αρκετές εγχώριες επιχειρήσεις για το πως μπορούν να σηκώσουν επενδυτικά κεφαλαία απο τις διεθνείς πλατφόρμες κεφαλαίων όπως τα διεθνή χρηματιστήρια, το crowdfunding και τους angel investors.

Tέλος, οι εκλεκτοί ομιλητές, οι σύνεδροι, καθώς και οι χορηγοί και φορείς που στήριξαν το συνέδριο εκδήλωσαν την επιθυμία το MarePort να επαναληφθεί και να γίνει θεσμός τα επόμενα χρόνια μιας και προσφέρει μια συμπηκνωμένη γνώση, πληροφόρηση και δικτύωση σε όλους τους εμπλεκόμενους.

 

 

 

 

logofooter.png

Διεθνής Ναυτική &
Βιομηχανική Ένωση

Σκουζέ 14, Πειραιάς
Τηλ. +30 210 4122834
Fax. +30 210 4122891
email: info[at]wima.gr

© Copyright 2024 WIMA. All Rights Reserved.

Search